سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

عنوان کامل پایان نامه :

  تأثیر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کننده بر رضایت و وفاداری به برند در صنعت خودروسازی

قسمتی از متن پایان نامه :

عوامل تعیین‌کننده رفتار اخلاقی

تصمیمات کارکنان برای رفتار کردن به صورت اخلاقی و غیراخلاقی توسط عوامل فردی یا سازمانی گوناگونی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. از طریق مطالعه عوامل فردی بر روی رفتار اخلاقی کارکنان خدمات پس از فروش اخلاقیات فردی مورد توجه قرار می‌گیرد و از طریق مطالعه تأثیر عوامل سازمانی بر روی رفتار اخلاقی به مطالعه اخلاقیات حرفه‌ای پرداخته می گردد.

 

 2-2-10-1- عوامل فردی

الف) سن:  انتظار می‌رود که تعمیرکاران مسن‌تر به علت های تمایلات اخلاقی محدودتر و محافظه‌کارانه‌تر  و همچنین مصالحه‌ی کمتری که در مورد تعبیرات اخلاقی در تصمیم‌گیری از خود نشان می‌دهند، نسبت به تعمیرکاران جوان‌تر اخلاقی‌تر اقدام کنند.

ب) تحصیلات: از کارکنان با تحصیلات بیشتر می‌توان انتظار داشت که سطح بیشتری از توسعه‌ی اخلاقی و توسعه‌ی شناختی را نسبت به کارکنان با تحصیلات کمتر دارا باشند(حمیدی‌زاده و نکویی‌زاده،  1389، ص88).

 

2-2-10-2- عوامل سازمانی

الف) نظام پاداش و تنبیه: برای جلوگیری از پیامدهای منفی رفتار غیراخلاقی و اطمینان از رفتارهایی که منجر به کیفیت خدمات و در نهایت عملکرد مالی می گردد، مدیران بایستی ابزاری برای نظارت بر رفتار غیراخلاقی در کارکنان داشته باشند. تنبیه رفتارهای غیر اخلاقی و محدود کردن پاداش‌ها در مورد رفتارهای غیراخلاقی، فرصت انجام رفتار غیراخلاقی را برای کارکنان کاهش می‌دهد. عدم وجود تنبیه فرصت بیشتری برای رفتار غیراخلاقی فراهم می کند. بهره گیری از تنبیه نشانگر ارزش‌های هنجاری اخلاق می باشد. پس احتمال وقوع رفتارهای غیراخلاقی را کاهش می‌دهد(حمیدی‌زاده و نکویی‌زاده، 1389، ص88).

 ب) ترک خدمت: افق زمانی استخدام کارمند عنصر مهمی در مهار رفتار فردی می باشد. کارمندی که انتظار دارد مدت زمان بیشتری بماند، ممکن می باشد اعتقاد داشته باشد که به دلیل این که اطلاعات بیشتری از رفتار آن‌ها در اختیار مدیریت قرار می‌گیرد شانس شناسایی آن‌ها بیشتر می باشد. پیش روی، در زمان کوتاه‌تر، احتمال کمتری هست که اگر وی رفتار غیراخلاقی انجام دهد، شناسایی گردد و پس فرض می گردد که هرچه کارمند انتظار ماندن در مدت زمان کوتاهی را با یک کارفرما داشته باشد نسبت به کارمندی که انتظار ماندن در مدت زمان طولانی‌تری را دارد، کمتر اخلاقی رفتار کند(همان، ص89).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

1-4-1- اهداف اصلی

الف) سنجش تأثیر ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کننده که شامل متغیرهای کیفیت خدمات (کیفیت فیزیکی، رفتار کارکنان)[1]، تناسب با خودپنداره‌ی ایده‌آل[2]، تناسب با سبک زندگی[3]، هویت و آگاهی برند[4] بر رضایت به برند در صنعت خودروسازی داخلی، نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو در استان گیلان،

ب) سنجش تأثیر رضایت مصرف‌کننده بر فاداری به برند در صنعت خودروسازی داخلی، نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو در استان گیلان.

 

1-4-2- اهداف فرعی

  1. سنجش، شناخت و رتبه‌بندی عوامل مربوط به کیفیت فیزیکی نمایندگی‌های ایران‌خودرو که بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی تأثیر دارد.
  2. بهبود در رفتار کارکنان نمایندگی‌های ایران‌خودرو که باعث افزایش رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.
  3. سنجش عامل تناسب با خودپنداره‌ی ایده‌آل به عنوان یکی از عوامل روانشناسی مؤثر بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.
  4. سنجش و مطالعه‌ی هویت برند(یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه بازاریابی می باشد که در مطالعات اندکی مورد توجه قرار گرفته می باشد) و تأثیر آن بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.
  5. سنجش وضعیت آگاهی از برند در صنعت خودروسازی داخلی.
  6. سنجش عامل تناسب با سبک زندگی به عنوان یکی از عوامل جامعه شناسی مؤثر بر رضایت مصرف‌کننده در صنعت خودروسازی داخلی.

 

[1] Physical Quality & Staff Behaviour

[2] Ideal Self-Congruence

[3] Lifestyle-Congruence

[4] Identification &Awareness Brand