سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 ارزیابی تأثیر بهره گیری از نوع کانال توزیع بر تنظیم قیمت کالا

قسمتی از متن پایان نامه :

  • بازاریابی مستقیم :

بازاریابی مستقیم با تاثیر بر مصرف کنندگان از وسایل مختلف ارتباط جمعی بهره گیری می گردد. در این بازاریابی معمولاً از مصرف کنندگان انتظار واکنش مستقیم می رود. اگرچه در بازاریابی مستقیم بدواً و عمداً از پست و کاتالوگ بهره گیری می گردید اما در سالهای اخیر رشد اشکال مختلف دیگری زیرا بازاریابی از راه دور، بازاریابی مستقیم از رادیو و تلویزیون و بازاریابی الکترونیکی نظاره می گردد.

رشد روزافزون قدرت کامپیوتر و خرد شدن بازارهای انبوه به تعداد بیشمار قسمتهای بازار، طریقه رو به افزایش تعداد زنان شاغل، در نتیجه کمبود وقت برای خرید، افزایش هزینه های سفرهای شهری با اتومبیل شخصی، ترافیک و معضلات و دردسرهای ناشی از پارک وسایل نقلیه، صف های طولانی پشت پیشخوانهای پرداخت، همه و همه موجب افزایش رشد بازاریابی مستقیم شده می باشد.

بازاریابی مستقیم، هزینه های زیاد دسترسی به بعضی بازارها از طریق پرسنل فروش را کاهش می دهد.

مشتریان نیز در حالیکه روی صندلی های راحتی خود نشسته اند، کالاها و قیمتهای مختلف آن را از روی کاتالوگ با هم مقایسه می کنند و بدون اینکه مجبور باشند منزل خود را ترک کنند، کالای مورد نیاز خود را سفارش داده و دریافت می کنند.

بازاریابی مستقیم برای فروشندگان امکان زمان بندی ارسال پیام را فراهم می کند، به طوری که هر پیام درست در زمان مناسب در دست مشتریان بالقوه قرار می گیرد. همچنین مسائل محرمانه باقی می ماند، زیرا کالایی که بازاریاب عرضه می کند و خط مشی اتخاذی او، دور از چشم رقبا باقی می ماند. مزیت دیگر برای فرشنده این می باشد که می تواند با هر مشتری ارتباط پایدار و همیشگی مستقر کند مثلاً برای والدین جدید به گونه مرتب نامه های پستی ارسال کند که در آن لباسهای جدید، انواع اسباب بازی و سایر محصولاتی که برای کودکان در حال رشد ایشان مورد نیاز می باشد، معرفی می شوند.

 

 

 

  • فروش مستقیم :

فروش خانه به خانه، یکصد سال پیش با دوره گردی[1] آغاز گردید و هم اکنون به صنعت عظیم تبدیل شده می باشد .

از مزایای آن راحتی برای مصرف کننده می باشد و از معایب آن هزینه های زیاد استخدام، آموزش، حقوق و مزایای فروشندگان می باشد که موجب افزایش قیمت کالاها می شوند. با پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر در مورد بازرایابی مستقیم متقابل، فروش خانه به خانه ممکن می باشد در آینده جای خود را به تلفن، تلویزیون یا کامپیوتر خانگی بدهد.

  • فروش خودکار :
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

امروزه با بهره گیری از تکنولوژی عصر فضا و کامپیوتر، طیف گسترده ای از کالاهای راحتی نظیر سیگار، نوشیدنی های مختلف، شکلات، روزنامه، مواد غذایی، انواع خوراکی های سرپایی، پیتزا، نوار ویدیوئی و کاست و …. را به گونه خودکار از طریق ماشینهای خودکار به فروش می رسد.

در این ماشینها که شبانه روزی اقدام می کنند، هزینه اقلام بالا و در نتیجه قیمتها بالاست. همچنین بایستی تحمل خرابی های دستگاه را داشته باشد و بپذیریم که امکان مرجوع کردن هم وجود ندارد (Kotler & Armestrong . 2003: 471)

[1]. door to door retailing

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

  1. سنجش و اندازه گیری تفاوت بین قیمت محصول پنیر در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند.
  2. سنجش و اندازه گیری تفاوت بین قیمت محصول دوغ در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند.
  3. سنجش و اندازه گیری تفاوت بین قیمت محصول شیر در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند.
  4. سنجش و اندازه گیری تفاوت بین قیمت محصول ماست در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند.
  5. بهره گیری از نتایج حاصل از پژوهش در شناسایی و معرفی شبکه توزیع مناسب

1-5- سوالات اصلی پژوهش

  1. آیا بین قیمت محصول پنیر در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند ، تفاوت معنی داری هست ؟
  2. آیا بین قیمت محصول دوغ در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند ، تفاوت معنی داری هست ؟
  3. آیا بین قیمت محصول شیر در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند ، تفاوت معنی داری هست ؟
  4. آیا بین قیمت محصول ماست در شرکت هایی که از کانال های توزیع مختلف بهره گیری می کنند ، تفاوت معنی داری هست ؟